ေအာ္ ဦးနာရဒဟု စိတ္မွရြတ္ရင္း ဘုရားေလာင္း နာရဒဇာတ္ေတာ္မွ နာရဒအရွင္ျမတ္ကို ျဖတ္ ကနဲ သတိရမိေသာဟူ၏။ၾကည္ညိဳစိတ္ျဖင့္ ဦးခိုက္ကန္ေတာ့ကာ ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးျပီးစီးျပီးေနာက္ အလႅာပ သလႅာပ စၾကေတာ့သည္။
“ဒကာၾကီးစာေတြ ဘုန္းၾကီးဖတ္ရတာ မ်ားတယ္။ တစ္ခါက ရႈႈမဝမွာ ဖတ္ရတ့ဲ ဝတၴဳေတြမွာ အမိ်ဳးသားစိတ္ ျပင္းထန္ေနတဲ့ ဒကာၾကီး သေဘာေတြ မ်ားမ်ားပါတယ္။”
“တင္ပါ ရႈမဝမွာ ဖတ္ဖူးတာဆုိရင္ “ေသြးနဲ႔ေရးတဲ့စာ ”၊“ဗိုလ္ကန္႔လန္႕ ”၊ သူ႕လက္ေဆာင္ ဆိုတဲ့ ဝတၴဳသုံးပုဒ္ ျဖစ္ပါလိ္မ့္မယ္။ ”
“ေအး- ဟုတ္လိမ့္ ထင္ပါရဲ႕၊ ေမ့ေတ့ေတ့ ျဖစ္ေနပါျပီ။ အဲဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ဒကာၾကီးကို မူဆလင္ဘာသာဝင္မ်ားက ဆူၾကပူၾကေသးတယ္လုိ႕လဲ ၾကားတယ္ ”။
“ မွန္ပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကို ေက်ာက္ဆည္တို႔ မႏၲေလးတို႕က ရံႈခ်ပြဲမ်ား လုပ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ေရးတဲ့ ဝတၴဳပါတဲ့ မဂၢဇင္းေတြကို မီးတိုက္ဖို႔ေတာင္ ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ ေတာ္ မလႈပ္ရွားခဲ့ပါဘူးဘုရား။ တပည့္ေတာ္ဟာ ကိုယ့္ျပည္မွာ ကိုယ့္လူမ်ဳိး ေပ်ာက္ကြယ္မွာစိုးလို႔ ေရး တာပဲဟာ သူတို႔က တပည့္ေတာ္ကို (ေရႊဒုံးဘီေအာင္ ဆိုသူသည္ အစၥလာမ္တရားေတာ္ၾကီးကို မသိ နားမလည္ဘဲနဲ႕) ဆိုတဲ့ စာအစခ်ီျပီး ေနာက္ဆုံးမွာ (ဘယ္လု္ိအေရးယူျပီ )ဆိုတဲ့ စာေတြ တပည့္ေတာ္ ထံ ပို႕တယ္။
ဒါလဲ တပည့္ေတာ္ ဘယ္ျဖံဳမလဲ ကိုယ့္အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ အမ်ဳိးကို ေစာင့္ထိန္းၾကဖို႔၊ ကိုယ့္အမ်ဳိးဘာသာကို မဖ်က္ဖို႔ မ်ဳိးကြဲဘာသာကြဲ ယူရင္လဲ အမ်ဳိးသမီးအက်ဳိးကို ကာကြယ္မည္။ ထိမ္းျမားေရး ဥပေဒ ရွိသင့္ ရွိအပ္ေၾကာင္းဆိုတာေတြကို ေရးတာ။ သူတို႔က ဘာသာေရးနဲ႕ ဆဲြယူျပီး ၾကိမ္းၾက ေမာင္းၾကေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ ပင္ကိုယ္စိတ္ထားကိုက သူတစ္ပါး ယံုၾကည္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘယ္ဘာသာမဆို ပုတ္ခတ္ေျပာဆိုလိုတဲ့စိတ္ အလ်င္းမထားတဲ့သူကလား။”
သူတို႔ဘာသာဟာ မေကာင္းဘူး ေကာင္းတယ္၊ မွန္တယ္မွားတယ္ ဘာမွ မေရးရဘဲနဲ႔ သူတို႔ ဖာသာ သူတို႔ ဘာသာေရးနဲ႕ လူမိ်ဳးေရး ဆက္စပ္ေနတိုင္း သူတို႔ ဘာသာေရးကို တပည့္ေတာ္က ေစာ္ကားသလို သူတို႔ ေျပာေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ ရယ္တာေပါ့ ”
“ ကိုယ့္ျပည္ကိုယ့္ေျမမွာ ကိုယ့္ႏွမသားခ်င္း အမိ်ဳးသမီးေတြကို အမိ်ဳးမဖ်က္ဖို႔ ေရးတာ၊ ေျပာတာ၊ သတိေပးတာကို မေရးရ၊ မေျပာရ၊ သတိမေပးရ ဆိုတဲ့ သေဘာေရာက္ေအာင္ ႏႈတ္ပိတ္ခ်င္တာ တပည့္ ေတာ္ ဘယ္ခံမလဲ ” ။
“ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္လာရင္ တပည့္ေတာ္ အေသခံဖို႔ အသင့္ရွိေနပါတယ္ ”။ ဦးနာရဒကိုယ္ေတာ္ သည္ ျပံဳးေတာ္မူသည္။ တစ္ဖန္ ဆက္လက္၍ -
“ ရန္ကုန္ ဗ-မ-က, က အေရးယူေသးဆို ” ၊ “တင္ပါ့ ရန္ကုန္ ဗ-မ-က (ျမန္မာမူဆလင္ အဖဲြ႕ ခ်ဳပ္) ကေတာ့ သေဘာထား က်ယ္ျပန္႕ပါတယ္။ သေဘာထား က်ယ္ျပန္႕ေရးအင္အား နည္းေနေသးတဲ့ နယ္ ဗ-မ-က ေတြနဲ႕ ညီညႊတ္မႈ ရရွိေအာင္ ရည္ရြယ္ျပီး တပည့္ေတာ္နဲ႕ ပုံႏွိပ္ထုတ္ေဝသူ ဦးေက်ာ္ကို လက္္ဖက္ရည္ေသာက္ ဖိတ္ရင္း ေဆြးေႏြးၾကတာပါပဲ” ။ “ရန္ကုန္ ဗ-မ-က က အျပစ္ေျပာတာ တစ္ခုက ေတာ့ ဒီဝတၴဳမွာ အမိ်ဳးကို ေစာင့္တဲ့ သေဘာနဲ႕ ေရးသားထားတာကို မဆိုလိုပါဘူးတဲ့၊ သို႕ေသာ္လည္း ဗ-မ-ကကို ထိပါးတဲ့ အဓိပၸာယ္ သက္ဝင္ေနတဲ့ စာပိုဒ္အတြက္ ျဖဳတ္ဖို႔ ေျပာပါတယ္ ”။
“ ဒီစာပိုဒ္ အဓိပၸာယ္ အတိုခ်ဳပ္ကေတာ့(ျမန္မာမူဆလင္ေတြဟာျမန္မာလို႔ဆိုျပီးျမန္မာအမိ်ဳးသမီး လက္ထပ္ထိမ္းျမားေရး ဥပေဒႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး ဝင္ကူညီၾကဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။ အေျပာနဲ႔အလုပ္ခါးေတာင္း ၾကိဳက္ တစ္ျခား ဟိုဒင္းတစ္ျခားဆိုတာလို ျဖစ္ေနတယ္)ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြကို မွားပါတယ္လို႔ တပည့္ ေတာ္နဲ႕ တပည့္ေတာ္က န္ခ်ေစခ်င္တယ္။ ဝန္ခ်စရာ အေၾကာင္းမွ မဟုတ္ပါဘဲနဲ႕ တပည့္ေတာ္ကလည္း ေသေတာင္မခ်ဘူး၊ သူတို႔ကုိ ညီအစ္ကို ဝမ္းကြဲလို သေဘာထားျပီး ကိုယ့္ညီအစ္ကိုခ်င္း ဝင္မကူညီ ေကာင္းလားလုိ႔ အကူအညီ မေပးမေနရေအာင္ ေထ့တာကေလးမ်ား ဆတ္ဆတ္ခါေနရင္ တပည့္ေတာ္ ဟာ သူတို႔နဲ႔ ညီအစ္ကိုအျဖစ္က ျပတ္စဲရလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဟာ တပည့္ေတာ္နဲ႔ ညီအစ္ကိုစိတ္ ေသြးတူသား တူစိတ္ ရွိတယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ စိတ္ခ်ေနတာကိုး ဘုရား၊ ခုေတာ့ ဘာသာေရးမ်က္မွန္ တပ္ထားလို႔သာ တပည့္ေတာ္ကို သူတို႔ ေသြးခ်င္းသားခ်င္းျဖစ္ရက္နဲ႕ စိမ္းတာပဲလို႔ေတာင္ အဲသည္တုံးက ယူဆမိပါေသး တယ္။ တပည့္ေတာ္ ထင္တာကေတာ့ သူတို႔ဟာ ျမန္မာမူဆလင္ေပမယ့္ ဆိုုရွယ္လစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ ေဆာက္ရာမ်ာသူတို႔(ဗ-မ-က )ေတြကပါ အားတိုက္ ခြန္တိုက္ ပါဝင္ကူညီၾကတာမို႔ သူတို႔ဟာလူမိ်ဳးေရးနဲ႕ ဘာသာေရးကို ေရာစပ္မယ့္ လူေတြ မဟုတ္ဘူးလို႔ ယုံၾကည္ရင္းစြဲ တစ္ခုရွိေနပါတယ္။
ခုေတာ့ သူတို႔အတြင္းေရးမွဴးလုပ္တဲ့ ေမာင္ႂကြယ္ဝ (ခု-ေတာခိုသြားပါျပီ) အဲ သူဟာ MARX ဝါဒ သမားလို႔ တပည့္ေတာ္ သိဖူး ၾကားဖူးပါရက္နဲ႔ တပည့္ေတာ္ကို သူက ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေရးမွာ အရွင္မိုဟာမက္ ကိုယ္ေတာ္က ဘယ့္ႏွယ္ ဘယ္သို႔ အစၥလမ္္တရားေတာ္က ဘယ္လိုနဲ႔ဘာသာေရး စကား ေတြေဖာင္ေဖာင္လန္ေအာင္ေျပာျပီး ေနာက္ဆုံး ေစတနာနဲ႕ မွားေၾကာင္း၊ ဝန္ခံတဲ့သေဘာနဲ႕ တပည့္ေတာ္ကို လက္မွတ္ထုိးခိုင္းတယ္၊ ေအာင့္လိုက္တာဘုရား ”
“ ဒါျဖင့္ ထုိုးခဲ့ရတာေပါ့ ”
“ ဟာ တပည့္ေတာ္ ျမိတ္မထိုး၊ထားဝယ္မထိုးေပါ့ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကလည္း ကိုယ့္ေဒါသ ကိုယ္သိေတာ့ ၾကာရင္မျဖစ္ဘူးဆိုျပီး အလိမၼာနဲ႕ပဲ က်ဳပ္စဥ္းစားဦးမယ္ဆိုျပီးသာ ျပန္ခဲ့တာပဲ။သူတို႔တစ္ ေတြကေတာ့ တပည့္ေတာ္တို႔ကပဲ မွားေၾကာင္းဝန္ခ်ေတာင္းပန္သလိုလို ေၾကျငာတယ္လို႔ ၾကားတယ္။ တပည့္ေတာ္လွ်ာမရွည္ေတာ့ဘူး ”။
“ေနပါဦး ဒကာၾကီး ႏွစ္သက္တာက (ဆိုရွယ္လစ္ဇင္းလား) (ေနရွင္နယ္လစ္ဇင္းလား)(ေနရွင္ နယ္ ဆိုရွယ္လစ္ဇင္း)လား”။ “ တပည့္ေတာ္ဟာ (SPIRTUAL WELFARE) သံသရာဘဝ ေကာင္းေရး အတြက္ ဗုဒၡဘာသာကို ဦးထိပ္ရြက္ေပမယ့္ (ႊTEMPORAL WELFARE ) ေခၚတဲ့ ပစၥဳပၸန္ဘဝ ေကာင္းေရးအတြက္ေတာ့ (ဆိုရွယ္လစ္ဇင္း) ကို ေတာင္ေဝွးအျဖစ္ သုံးပါတယ္ ”။
“ ဒါျဖင့္ ဆိုရွယ္လစ္ဇင္း သုံးရက္နဲ႕ လူတစ္မ်ိဳးနဲ႔ တစ္မိ်ဳးေသြးကြဲေစတတ္တဲ့ ကိုယ့္လူမိ်ဳးေရး ေနရွင္နယ္လစ္ဇင္းေတြ ဘာေၾကာင့္ ေရးေရးေနရသတုံး ” ဟု ျပံဳးျပံဳးမိန္႔ေတာ္မူသည္။
“ တပည့္ေတာ္တို႔အေပၚမွာ ဘာသာေရး လက္ကိုင္ထားတဲ့ လူမ်ိဳးေတြအတြက္ သီးသန္႔ေနရွင္ နယ္လစ္ဇင္းဆိုတဲ့ လူမိ်ဳးေရးကို တပည့္ေတာ္္ အသုံးျပဳတာပါ။ ဒါက ဒီလိုပါဘုရား၊ ဘုန္းၾကီးဟာက်ေတာ့ ေပးလားကမ္းလား။ ဒကာဟာ့က်ေတာ့ မူးတင္း ပဲတင္း ဆိုတာလုိ ကိုယ္ကေတာ့ ဘာသာေရးအရေရာ
ဆိုရွယ္လစ္ဇင္းအရေရာ ဘာသာမေရြး လူမိ်ဳးမခဲြ အဆင့္အတန္း မျခားနားဘ ဲ ေပးလား၊ ကမ္းလား ၊ အတားအဆီးမရွိ.....
သူတို႔က်ေတာ့ သူတို႔လူမိ်ုဳးအစစ္က ေပါက္ပြားတာမေျပာနဲ႔ ၊ တိုင္းရင္းသူနဲ႕ညားတဲ့ ကျပား အမိ်ဳး သမီးကိုေတာင္မွ အျခားဘာသာ အျခားလူမိ်ုဳးက မ်က္ေမႊးေထာ္ေလာ္ ေမာ္မၾကည့္ရေအာင္ ဘာသာဆို တဲ့ သံကန္႔လန္႔ကာၾကီးနဲ႔ အုပ္ထားတယ္။ သူတို႔ေသြးပါတဲ့ သူတို႔ဘာသာဝင္ အမ်ိဳးသမီးေတြကလဲ အလြန္ ခ်ီးမြမ္းထိုက္ပါတယ္။ လိမၼာၾကပါတယ္။ အဘမိ်ဳးဘက္ကို အစစအရာရာ ေလးစားၾကပါတယ္။ ”
“ တပည့္ေတာ္တို႔ အမိ်ဳးသမီးေတြကေတာ့ အားနားျပီး ႏွလုံးေကာင္းလြန္းလို႔ အမ္ိ်ဳးဘဲေပ်ာက္ ေတာ့မယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ဘက္ကခ်ည္းပဲ သူတို႔ အမိ်ဳးသမီးေတြ ေပးေနသ၍ သူတို႔ဘက္ကခ်ညး္ပဲ ကိုယ့္အမိ်ဳးသမီးေတြကို ယူေနသ၍ အေပးအယူ ခ်ိန္ခြင္ေဇာက္ထိုးျဖစ္ေနသ၍ သူတို႔အေပၚမွာ တပည့္ ေတာ္ (ေနရွင္နယ္လစ္ဇင္း) ဆိုတဲ့ လူမိ်ဳးေရးကို (ဒိုင္း)အျဖစ္နဲ႕ ကာကြယ္အသုံးးျပဳေနရတာပါဘုရား.....
လူမိ်ဳးေရးနဲ႔ ဘာသာေရး ပူးတြဲေရာယွက္တဲ့ သံကြန္ခ်ာၾကီး ေဆာင္းထားတဲ့ ဘယ္လူမိ်ဳးကိုမဆို တပည့္ေတာ္ကလည္း တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူမိ်ဳးေရးနဲ႕ဘာသာေရး ပူးတြဲေရာယွက္ထားတဲ့ သူတို႔နဲ႔ အလားတူ သံကြန္ခ်ာမိ်ဳး မဟုတ္ႏိုင္ေတာင္ (ေနရွင္နယ္လစ္ဇင္း)ဆိုတဲ့ ၾကခတ္ဝါးစည္းရုိးေလာက္ေတာ့ ကာမွျဖစ္မွာ။ ဒီၾကားထဲကေတာင္ ကိုယ့္ႏြားမေတြက ခုန္ခုန္ထြက္လို႔ ကိုယ့္ႏြားမေပ်ာက္တိုင္း မိ်ဳးကြဲ ႏြား သိုးေတြျခံမွာ ေရာက္ေရာက္ေနတာ ေတြ႔ေနရတယ္ မဟုတ္လား ဘုရား ”
“တကယ္ပါဘုရား ျမန္မာျပည္မွာ မွီတင္းေနထိုင္သမွ် ဘယ္လူမိ်ဳးကြဲမဆို လာစမ္းပါ၊ ျမန္မာေတြ နဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အျပန္အလွန္ အေပးအယူ ညီၾကစမ္းပါ၊အမိ်ဳးခ်င္းဆက္ျပီး ဘာသာေရးမွာ ကိုယ္ ၾကိဳက္ရာ ယၾံုကည္ရာ လြတ္လပ္စြာ ယူႏိုင္တယ္လို႔သာ “ ဆိုရွယ္လစ္” သေဘာေတြ သုံးၾကမယ္ဆိုရင္ တပည့္ေတာ္တို႔ အမိ်ဳးသမီးမ်ား ဗမာ၊ ရွမ္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ကရင္၊ ဂ်င္းေဖာ၊ ကယား၊ခ်င္း ေတြရွိတယ္။ သူတို႔ လူမိ်ဳးျခားမ်ားက ယူၾကစမ္းပါ၊ ရက္ရက္ေရာေရာ သေဘာတူရုံမကဘူး အႏွစ္ ၃၀ က ေသသြားတဲ့ ဖြားေအကို လုိခ်င္ေတာင္ တပည့္ေတာ္ဟာ သခ်ႍဳင္းရွာတူးျပီး အသက္သြင္းလို႔ရရင္ အသက္သြင္းျပီး ေပး ပါတယ္။ ကဲ စကားကုန္ေရာ ဘုရား……”။
2009-03-04
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ငါလုိး မသား ဗုဒၶဘာသာ အစြန္းေရာက္မ်ား
ReplyDeleteအဲသေလာက္ေတာင္ ေၾကာက္ရသလားကြယ္-
ReplyDeletehttp://islaminmyanmar.blogspot.de/2012/03/blog-post.html
http://islaminmyanmar.blogspot.de/2012/03/blog-post_12.html